Een voorproefje van de kunstenaars

Oeda van den Born

 De fascinatie van Oeda van den Born voor ‘huid’ is de wollen huid/vacht van het schaap. Zij werkt met wol omdat het zulke mooie eigenschappen heeft. Het voelt lekker zacht aan en straalt een natuurlijke energie uit. Wol is heel flexibel, je kunt het steeds opnieuw vormen, bovendien kan het aan de muur, op de grond of aan het plafond.

 

www.oedavandenborn.nl

Marianne Plug

 Mijn gedachten gingen aanvankelijk  uit naar het lijnenspel op mijn eigen huid: rimpels! Maar inmiddels  ben ik met  foto’s uit tijdschriften collages aan het maken, die samen wellicht een installatie gaan vormen. Huidcontact,  kriebel, kleurnuances, vlekken, vormen…waar het precies om gaat wordt al doende wel duidelijk. https://drawingsinspace.wordpress.com https://heartsinarts.nl

Coen Derickx

 Als experimenteel beeldend kunstenaar, geïnspireerd door jeugdige nieuwsgierigheid naar de interactie van natuurkrachten, ontwikkelde hij een unieke techniek die faux-fur vormt tot intrigerende organische structuren en expressieve kleuren. Zijn verkenning van het thema ‘Huid’ leidt tot prikkelende beelden met diverse associaties. https://coen-derickx.nl 
Galerij: https://www.rademakersgallery.com/artists/290-coen-derickx/

social media: instagram @coenderickx

Rianne Heitmeijer

Huid is fysiek, begrenzing, oppervlak, onderdeel van een systeem. Het oppervlak van de wereld is eigenlijk ook een huid. Ik zag het oppervlak van de atletiekbaan waarop ik ren. Er waren cirkelvormige bewerkingen te zien. Intrigerende cirkels. Functionele cirkels. Ingrepen om te onderzoeken wat de veerkracht was. Ik besloot bij het oppervlak, de huid van dit stukje wereld te beginnen.

www.rianneheitmeijer.nl

Marijke van Kampen | Studio Bold58

Een tattoo is een prachtig middel om een litteken te camoufleren. Andy Warhol had drie grote littekens op zijn torso. Het werk Huid, littekens en tattoos in een ode aan Andy laat de Begonia Sutherlandii zien. Gedrukt op een geschilderde torso vol littekens.

www.marijkevankampen.nl

Miriam Kemperman 

Huid is hetgeen we zien, maar ook wat we voelen. Het verbergt, omspant en krijgt vorm door wat eronder zit. Glibberig, glad en doorzichtig is de huid van aangespoelde blauwe haarkwallen. Niet verhullend, juist extra glans voor vormen en kleuren binnenin. Soms donkerpaars, dan met witte lijnen en vlekjes. Een doorzichtige gladde huid. Uitnodigend om aan te raken? Een strand vol glimmende ogen. Ik verwerk dit beeld in gebruiksvoorwerpen.
https://teken-design.nl

Jos Koster

Afkomstig van Texel en met voorkeur voor vakanties op de Lofoten (Noorwegen) heeft de Kabeljauw mij geïnspireerd om werk te maken met als thema “Huid”.
Kenmerkend voor mijn werk is het omgaan met vorm en vlak omgezet in stoffen, in verf tot een duidelijk aanwezige textuur en zichtbare gelaagdheid op het doek .
De uitdrukking van deze materie kan zelfs een nerveuze spanning opleveren.

Peter de Jonge

Martelaar H. Bartolomeus gevild, in de huid van iemand anders kruipen, onder de huid… Het beeld van degene die in de huid van een ander kruipt, wat díe ziet en ondergaat. Hoe voelt de huid van een ander.

Instagram jonge_peterde

Michael Beer

Uitgestrekte verten en duizelingwekkende hoogten. Eerst in schetsen ter plekke, later uitgewerkt in hoogdruk. De lijnen en vlakken in de landschappen zie ik als een huid. Structuren en patronen; ze suggereren ruimte.

https://teken-design.nl/producten/linosnede

Fred Morssink

Huid, de buitenkant, het ‘schilletje’ om ons. Het zichtbare, het oppervlakkige. Ik maak een portret voor hen waarbij huid en identiteit knellen. Mensen die, ondanks gegniffel, uitgelach en ander -erger- onbegrip, zo dapper zijn met hun huid te worstelen, het voor lief nemen, de flexibiliteit hebben om er in te wisselen of juist het ‘schilletje’ beter bij zich laten passen.”

Insta-portfolio (@fredmorssink)

Charlie Kamping

Ik werk met metalen zoals aluminium, staal en koper etc. ik vervaardig met deze materialen objecten en designmeubelen in een eigen Atelier met recentelijk ook toevoegingen van glas.

https://Charlie-k.com

Jelle van de Ridder

Mijn fascinatie van huid is de vele kleuren die het heeft. Aders, botten, spieren, rimpels, schaduwen en stoppels geven deze nuances. Met een serie portretten breng ik een ode aan de huid en tegelijkertijd aan mijn jeugdhelden Freud en Rembrandt.

In mijn ideale wereld leven wij met de aarde, niet ván de aarde. De natuur is daarom mijn grootste inspiratiebron. In mijn portretten zijn ingetogenheid en nederigheid belangrijke elementen.